Dag pap!




Vandaag is het een sombere grijze dag, 
maar gelukkig hebben we de foto's nog 
van de stralende Koningsdag, 
met de heldere blauwe lucht, 
de rose bloesem aan de bomen en
de uitgestoken vlaggen met oranje wimpels.

Onze oudste dochter werd in 1987 
geboren op een dinsdag: Prinsjesdag.
Hoe mooi wil je het hebben?

Nou, er is altijd nog baas boven baas: 
mijn zusje kreeg haar dochter op Koninginnedag.
Hoe leuk was dat voor haar dat op haar verjaardag 
alle vlaggen uithingen en het hele land feest vierde.

Toen gingen we Koningsdag vieren op 27 april.

Voor mij toch ook bijzonder, omdat 
dat juist de verjaardag van mijn vader was.
Hij is al meer dan 25 jaar geleden overleden. 
Hij zou dit jaar 89 zijn geworden.
En toen ik dit mooie plaatje zag,
dacht ik gewoon nog even aan hem.
Dag pap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten