Als ik maar niet mee hoef....






Op deze schattige illustraties van Fiep Westendorp
lijkt sneeuwpret alleen maar heel leuk en feestelijk.

In real life ben ik niet zo van de kou en de sneeuw.
Ik liep ooit een gecompliceerde enkelbreuk op
op de ijsbaan van Zutphen op oudejaarsavond.
Dat helpt natuurlijk ook niet.

Ik mag heel graag kijken naar mijn Wim 
als hij op de grote gracht rond schaatst.
Sterker nog ik vind dat gewoon sexy.

En de schaatsers op tv bekijk ik ook graag.
Gewoon op mijn eigen bank met een dekentje 
en een lekkere warm kopje thee naast me.

In het warme winter zonnetje ergens zitten 
met uitzicht op een sneeuwlandschap vind ik ook fijn, 
of een wandelingetje als het kraakhelder is en vriest.

Maar sneeuwstormen, harde wind, kou, gladheid en ijzel
bezorgen me gewoon allemaal de zenuwen.
Als ik me voorstel dat we met de auto te water raken 
of dat ik op het ijs in een wak terecht kom,
krijg ik gewoonweg al de rillingen.
 
Dus ik bekijk het komende weekend 
al die natuurijs-avonturen op grote afstand 
en wens iedereen daar veel plezier mee, 
als maar niet mee hoef....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten