D-mannose




Ik heb van verschillende vrouwen een mailtje gekregen over wat ik zou kunnen doen aan mijn blaasontsteking. Lees maar:

'Je kan het geloven of niet, ik kwam van de blaasontsteking af zonder antibiotica. Ik vertel het je, misschien heb je er wat aan. Sommige supplementen zit cranberry in, maar in dit geval als je al een ontsteking hebt is bovengenoemd supplement met berendruif  en cranberry erin fantastisch. D-mannose is een natuurlijke antibiotica, de bacterie in je blaas hecht zich aan de D-mannose en die plas je dan uit.'

'En wat betreft je gestel, ik las een paar keer over blaasontsteking. Na heel lang geen last te hebben gehad steekt het bij mij ook weer de kop op, kan ook door de overgang komen las ik. Nu kwam ik het volgende stofje tegen D-mannose. Had er nog nooit van gehoord, het bindt de bacteriën die de blaasontsteking veroorzaken aan zich, zodat je ze beter uit de blaas krijgt/plast. Na een eerste antibioticakuur dacht ik dat ik weer aan de beurt was. Ben toen hier mee begonnen, twee weken drie keer per dag 2 tabletten en nu op onderhoud 2 tabletten per dag. En tot op heden, nergens (meer) last van. Wilde je het in ieder geval laten weten.'

Gelukkig was ik zelf ook al op deze cranberry / D-mannose supplementen uitgekomen. Nadat ik eerder al een antibiotica kuur had gekregen, die niet afdoende bleek te helpen. En waar ik me zelfs zieker van leek te gaan voelen. Ik ben nadien al drie keer naar de huisarts geweest om de urine te laten controleren omdat ik zoveel pijn had. Echt niet normaal meer. Met name de plasbuis en dan niet tijdens, maar vooral voor of na het plassen. Er werd gezegd dat de plasbuis geïrriteerd en verkrampt is. En ondanks dat de plas schoon was kon ik toch een chronische blaasontsteking aan het ontwikkelen zijn. Ik ben toen op aanraden van onze huisarts de capsules gaan gebruiken met cranberry en D-mannose. Een soort wondermiddel dat de blaaswand glad houdt, zodat bacteriën zich niet aan die blaaswand kunnen hechten en tegelijk de aanwezige bacteriën bindt en die je dan gewoon uit plast. Het lijkt me nu goed te helpen. Ik gebruik nu nog vier capsules op een dag, eerder zes. Daarnaast drink ik veel water en blaas/nier kruidenthee. Het gaat nu langzaam beter. Ik durf er nog niet mee te stoppen, maar het schijnt ook geen kwaad te kunnen en geen bijwerkingen te hebben. 

Dat maakt dat ik een heel programma van voedingssupplementen heb. 
Na de antibiotica kuur heb ik ook een serie probiotica genomen, maar daar ben ik toen die op was mee gestopt. Naast dat ik zo gezond mogelijk probeer te eten neem ik:

's morgens bij het ontbijt:
2 cranberry d-mannose capsules,
2 spirulina tabletten
1 magnesium tablet
1 rodegistrijst capsule 
1 visolie vitD vitA capsule
1 mulitivitamine pil

's avonds bij de maaltijd:
2 cranberry d-mannose capsules
2 spirulina tabletten
1 magnesium tablet.
1 vit C tablet

Ik vind het nogal wat. Maar gezien alle eerdere klachten hou ik dit maar een tijdje vol. En het is heel fijn als ik bevestiging krijg van bloglezeressen die er ook goede ervaringen mee hebben. Misschien dat anderen er ook baat bij hebben. Vandaar deze info.

PS Ik heb geen aandelen bij de Binorm of een andere gezondheidswinkel. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten