'Laat je niet kisten door de commercie!'


Deze week ontving ik deze mail van Marieke Henselmans:

Beste lezer,
op één of andere manier sta je in mijn email-adreslijst. Misschien stelde je een vraag, bestelde je ooit een boek, deed je een interview. Ik trek de stoute schoenen aan,om je aandacht te vragen voor mijn nieuwe project. Het begon zo: 
Eind 2016 vroeg een magazine me te schrijven over de betaalbare uitvaart.
Ik deed het, en al schrijvend merkte ik dat de verhouding tussen emotie en commercie bij een uitvaart heel erg lijken op die rond een geboorte, zoals bij ‘consuminderen met kinderen’.
Ik schreef onderstaand artikel:






























Ik bedacht toen meteen dat het een boek moest worden. Ik vroeg en kreeg ervaringsverhalen. 
Het boek gaat volgens mij erg mooi en inspirerend worden. Mijn held Bert Keizer schrijft het voorwoord. Ik kreeg alleen de financiering niet helemaal rond. Daarom ben ik een crowdfundactie begonnen voor het boek, en tot mijn grote geluk loopt die als een trein. 
Hij is nog maar net begonnen. zie: voordekunst.nl-laat-je-niet-kisten-door-de-commercie
Misschien vind je het leuk om te zien en/of mee te doen en/of rond te sturen.
Alleen als het goed voelt hoor...
lieve groet, Marieke Henselmans

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben al fan van Marieke sinds haar boek: 'consuminderen met kinderen', en in het tijdschrift: 'Genoeg' lees ik altijd als eerste haar column. 
Natuurlijk heb ik meegedaan met haar crowdfundactie. Er zijn allerlei manieren waarop dat kan. Tot aan een etentje bij haar thuis of een door haar verzorgde lezing toe. Ik persoonlijk heb alleen haar boek alvast in het voren gekocht.  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per kerende post dit leuke mailtje:

Beste Jaquelien,
Enorm bedankt dat je me steunt met project ‘Laat je niet kisten door de commercie’ terwijl het streefbedrag al bereikt is. Ik ben heel blij met extra donaties, ik had een lager bedrag gevraagd om de kans dat het project zou slagen groter te maken. Ik ga heel dan ook graag door met funden, de actie loopt nog 4 weken. Mocht je het nog willen doorgeven in je netwerk: graag. 
Gaat het goed met je bureau Binnenkant? In elk geval bedankt, ik vind het echt bijzonder, 
hartelijks, Marieke Henselmans

Of ik het wil doorgeven in mijn netwerk? 
Natuurlijk bij deze! 
Van harte aanbevolen!



1 opmerking:

  1. Dag Jaqueline, ik heb deze aanbeveling ook gelezen bij Annemiek van Deursen in haar Mijmeringen. Zij is net als ik en net als jij fan van Marieke. Fijn dat jij dit ook aanbeveelt. Ik ook. Een heel goed initiatief want het is inderdaad zo, de prijzen voor een uitvaart rijzen de pan uit en het kan veel minder. Maar ja als je emotioneel bent wil je je niet met geld bezig houden, dus doe maar...
    Het wordt een goed boek dat is zeker als Marieke zich ermee bezig houdt.

    Hartelijke groet, Carola

    BeantwoordenVerwijderen