Hoe fijn is dat?


 

Een dessin uit de jaren-60 
waar ik gewoon vrolijk van word.
De kleuren, de vormen, de motieven.
Enig voor een gordijn of een dienblad.

Zelf ben ik ook vrolijker.
Ik ben naar de huisarts geweest, 
en besloten is dat ik nog een periode 
van zes weken maagbeschermers ga nemen.
Daarna, als het beter gaat, afbouwen.
 
Mocht de maagpijn dan weer terugkomen 
dan komt een maagonderzoek in beeld.
Stress en maagklachten kunnen 
elkaar danig beinvloeden.

Er zijn op het moment geen alarmbellen 
die wijzen op iets heel ernstigs.
Dat is geruststellend.

Mocht uit onderzoek blijken 
dat de oorzaak dan 
een middenrifbreuk is, 
dan is de remedie precies 
dezelfde als die ik nu al volg
met de dagelijkse medicatie en
een rustgevend dieet, zowel
qua voeding als wereldnieuws.

Maar de kans bestaat gelukkig
ook nog dat deze gastritis met rust 
weer gewoon over zal gaan voor 
het een chronische toestand wordt.
  
De pijn is door de pillen weer afgezakt
tot een niveau waardoor ik gewoon 
weer taken en leuke dingen kan doen.
Ook mijn zorg is inmiddels getemperd.

Op naar een gezonde ontspannen maag!! 

PS Vanmiddag naar de film met een vriendin,
vanavond naar een lezing van Bas Steman,
over zijn boek: Morgan een liefde,
morgen ga ik op de thee bij 
een andere vriendin en 
er komt een dochter logeren. 

Het weekend nog een paar 
verjaardagsfeestjes, waaronder die 
van mijn schoonmoeder die 93 wordt.
 
Tussendoor breien en lezen.
En ik ben soep en hachee aan het maken.
Hoe fijn is dat?


2 opmerkingen:

  1. Dat is heel fijn!! Fijn dat er wat rust is, en je zoveel leuke dingen kunt doen! Veel plezier (en gezondheid).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het al, van rustig aan doen komt weinig terecht 😊 Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen