Deze mooie kamer die me zo fijn omhult...

 

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.


Richard Claremont
'Orange interior at Midday'

Een zitkamer waarbij ik als eerste reactie voel:
'Dat ziet er echt gezellig uit!'

Het heeft een beetje een retro 'touch'.
Warm, maar eenvoudig, en zeker niet te vol.

De mooie, hoge ramen en de hoge plinten doen
vermoeden dat de ruimte groter is geweest.
De kamer heeft een beetje een rare vorm,
iets schuine lijnen, het loopt wat nauw toe.
Het is net of de muur aan de linker kant
er wat later tussen is geplaatst.

Maar dat mag de pret niet drukken,
het ziet er heel huiselijk en 'eigen' uit.
Een licht kuipstoeltje een eenvoudige bank,
een luchtig tafeltje, mooie planten,
simpele lampen om bij te lezen
en verder geen poespas.

Er hangen een paar mooie dingen aan de muur,
er ligt een warm kleed op de vloer en er schijnt
vooral heel veel licht door de hoge ramen.

De kamerhoge ramen hebben geen gordijnen,
ik verwacht dat er buiten luiken zitten
die 's avonds worden gesloten.
Maar nu niet, zo midden op de dag
kan de zon heerlijk naar binnen schijnen.

Het warme licht komt dankbaar terecht
op zacht oranje kleuren wat de temperatuur
in de kamer nog meer ten goede komt.

Ik zou daar heerlijk een boek kunnen lezen
of gewoon wat mijmeren en genieten van
deze mooie kamer die me zo fijn omhult.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten