Zoveel om dankbaar voor te zijn...


Ik ben niet zo goed in oud en nieuw.

Ik houd echt niet van vuurwerk.

Ik houd niet van het zo laat maken.

En ik word soms ook wel sentimenteel over de voorbijgaande tijd.

Maar misschien is het wel fijn om aan het eind van dit verwarrende en zorgwekkende, angstige en intensieve jaar terug te kijken naar wat wel heel fijn was. Wat hoogtepunten waren. Wat blij makend was. 

Ik noem er twintig. Zou zo verder kunnen gaan tot honderd... 

Zoveel om dankbaar voor te zijn.


  • Een middag in juli toen we met ons viertjes, vader, moeder en twee dochters op een bankje zaten in een park in Nijmegen en daar gewoon samen waren. Echt fijn.
  • Alle lieve berichtjes die ik kreeg via de app toen ik, met de angst in mijn hart, had besloten om te stoppen met de anti-hormoontherapie.
  • Dat onze dochter, op 29 februari, de dag voor haar verjaardag, op een hele romantische manier haar vriend ten huwelijk vroeg.
  • De jaarcontrole mammografie op 16 september die gelukkig helemaal goed was.
  • Uit eten op een terrasje op de verjaardag van mijn man en mij.
  • Pannenkoeken eten met onze (klein)kinderen.
  • De spaarzame maar wel heel waardevolle ontmoetingen met mijn familie en vriendinnen.
  • Dat Wim ondanks zijn werk in de thuiszorg zonder beschermingsmiddelen geen clienten verloren heeft aan Corona en zelf ook geen Corona kreeg.
  • Dat ik het ene na het ander truitje heb gebreid voor de kleintjes.
  • Dat onze kinderen het ondanks alle Corona maatregelen voor elkaar boksten om recht op te blijven staan, te werken en zich te redden.
  • Dat mijn schoonzoon na heel lang rugpijn een geslaagde herniaoperatie onderging en nu weer zijn eigen kindjes op kan tillen.
  • Cadeautjes uitzoeken, kopen of zelf maken voor de (klein)kinderen.
  • Een nieuwe bank gevonden die mooi is en bij ons past.
  • Dat ik een nieuwe fiets heb uitgezocht, die volgende week al wordt bezorgd.
  • Dat onze dochters het zo goed met elkaar hebben. Dat is het allerfijnste voor een moeder. 
  • De psycholoog in het ziekenhuis die me heel goed heeft geholpen.
  • Alle leuke opdrachten die ik dit jaar heb mogen krijgen en de fijne ontmoetingen die daar bij hoorden.
  • Dat Wim en ik in maart naar de tulpenboer fietsten en daar onze fietstassen vol tulpen kochten om weg te geven hier in de buurt. En alle mooie bloemen die ik zelf mocht krijgen...

  • Dat ik in al die maanden thuis zitten steeds gewoon naar 'Adres onbekend' kon luisteren, inspirerende filmpjes kon zien op you tube, stapels boeken heb gelezen en zulke mooie tv-series heb kunnen kijken, zoals 'Parenthood' en 'This is us'.
  • Elke dag dit fijne blog bijhouden. Daar word ik ook blij van.







2 opmerkingen:

  1. Heerlijke lijst en ik wens je er voor volgend jaar ook weer een!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om daar ook eens bij stil te staan, ik volg je goede voorbeeld later!!

    BeantwoordenVerwijderen