Ik bel liever als het prima met me gaat....




Wim is naar zijn moeder.
Zijn broer is daar al. 
Zijn zusjes komen straks ook

Het is heel spannend met mijn schoonpa.
Hij mag maar heel minimaal bezoek, 
dat maakt het nog lastiger.

Hij is 91 jaar, zijn hart en nieren geven het op.
Dan wil je als familie dicht bij elkaar zijn
om het verdriet en de spanning samen te delen
en er ook te zijn voor hun moeder van 89.
Het valt echt niet mee, vind ik. 

Zelf ga ik zo naar de tandarts.
Een onbekende tandarts in Gorssel. 
De mijne heeft nog de hele week vakantie.
Omdat Wim de auto mee had, belde ik een vriendin.
Die gaat - heel lief - met me mee in haar auto. 
Ik hield me eigenlijk de hele tijd best goed, 
Maar tijdens dat telefoontje moest ik ineens huilen.

Ik bel liever als het prima met me gaat, 
niet als ik het niet alleen red....

Ik ben geen held bij de tandarts.
Heb al heel wat ellende met mijn gebit gehad, 
met allerhande kaakchirurgen en al. 
Nu lijkt de kies die al jaren voor nieuwe ellende 
zorgt weer de boosdoener.
Ik hoop dat hij getrokken kan worden.
En dat het implantaat dat er vlak naast zit,
rustig kan blijven zitten.

Duim maar voor me.
Daarna maar even naar bed,
vannacht maar een uur of twee geslapen.
Dat helpt ook niet.

Onze dochters zijn ook verdrietig om opa.
En onze kleinzoon lijkt de 6e ziekte te hebben.
Het is wat.

PS Net terug van de tandarts.
Hij was superaardig en kundig.
Er was een ontsteking bij de wortelpunten.
Dat verklaarde de pijnklachten.
De kies is er in gedeeltes uitgehaald.
Nu een beetje uitrusten.
In afwachting van nieuws van mijn schoonpa.


7 opmerkingen:

  1. Denk aan je. Sterkte en hopelijk kun je wat slapen. Die tekeningen en teksten zijn toch wel heeeel erg leuk en tegelijkertijd heel bemoedigend enzo. Dank voor het delen ervan. Al een tijdje zit ik me te bedenken of ik het boekje ga kopen.
    Vragen voor verjaardag is nog zover weg.
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zesde ziekte komt veel voor bij kleine kinderen, en gaat vanzelf weer over, gelukkig. Fijn dat je die tandarts weer gehad hebt...scheelt weer wat stress.

    Inderdaad leuke tekeningen en citaten. Uit welk boekje komen ze, dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties


    1. (Tekening uit: 'De jongen, de mol, de vos en het paard' van Charlie Mackesy)

      Verwijderen
  3. Het is heel veel wat je nu op je bordje krijgt. Fijn dat die kies er alvast maar uit is. Blijf goed voor jezelf zorgen en heel veel sterkte voor de hele familie van je schoonvader.

    BeantwoordenVerwijderen


  4. (Tekening uit: 'De jongen, de mol, de vos en het paard' van Charlie Mackesy)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap met je kies en heel veel sterkte met de zorgen om je schoonvader! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je in ieder geval wat meer slaap krijgt, want slaaptekort alleen al maakt alles moeilijker te (ver)dragen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen