'Het voordeel van de twijfel is de voorloper van vrede.'




Vanmorgen vroeg liep ik even 
- een minuutje, we wonen naast het station -
naar de stationskiosk in de hal,
voor de Trouw en de Volkskrant voor 
de citatenpuzzel en de kerstpuzzels,
waar ik me het hele jaar al op verheug.

Op de terugweg liep ik bij de biologische bakker binnen, 
waar we dus ook gewoon naast wonen, hoe fijn!!,
voor een pakje kerstkoekjes om straks mee te nemen 
voor de oedeemtherapeute die mij vandaag behandelt.
 
Ik werd getroffen door de prachtig uitgestalde broden,
en de heerlijke geur die daar altijd hangt.
Ik moest er gewoon even een foto van maken.

Vooral ook omdat ik me besef, dat sinds ik 
me heb aangemeld voor een leefstijltraject, 
dat in januari van start gaat en dat me hopelijk gaat helpen 
aan een gezonder gewicht, bloedsuiker en cholestorol.
niet oeverloos brood meer zal gaan eten.
Het is namelijk een koolhydraatarm dieet.
Ik nam dus ook maar een koolhydraatarm broodje mee,
wat er trouwens ook heerlijk uit zag en lekker smaakte. 
 


Op de voorpagina van de Trouw werd ik 
getroffen door deze tekst van Typhoon.

Met de mooie laatste regels:

'Langer bekijken doet ontmoeten,
ontvankelijkheid boven rede.
Het voordeel van de twijfel
is de voorloper van vrede.'


Fijne Kerstavond gewenst! 


1 opmerking:

  1. Prachtig gedicht. Ik word altijd zo vrolijk van Typhoon, als hij lacht gaat de zon schijnen.

    BeantwoordenVerwijderen