Nieuwe bank!


Vorige week dinsdag gingen Wim en ik op een nieuwe bank uit.
Onze oude bank was - ik heb het nagekeken - 12 jaar oud 
en hoewel ik het nog steeds een mooi model en kleur vind, 
behoorlijk verkleurd en toch wel wat ingezakt.

We hadden al eerder een rondje Eijerkamp gedaan,
maar kwamen daar op een bank uit van tegen de 4000 euro.
Nou, daar moesten we toch even over denken.

Op internet kwam ik een 'design outlet' tegen in Zevenaar.
Daar mochten we ondanks dat hij op dinsdag dicht was toch kijken.

Eerder die ochtend waren we al bij Ikea geweest, 
om te kijken naar een poef waar je een bed van kon maken, 
maar Wim vond hem niet mooi en daar waren we snel klaar.

De design outlet had drie etages vol meubels.
En daar kwamen we de bank tegen die al een jaar of 5 
in de rechterkolom van dit blog (van de internetversie) te zien is. 

Design on stock, model Blizz, 
in een wollen Ploeg stof 
in een mooie keur blauw 
en met 40% korting.

Wim kon er qua lengte goed op liggen.
- hoewel hij de oude bank fijner vond -
want de zitdiepte was breder.

We zaten wel even met de maat.
Onze oude bank was 225 cm breed.
Die staat vrij in de kamer en je kunt er 
- net - links en rechts langs lopen.

Deze bank was 240 cm breed, 
veel te breed zou je als eerste zeggen, 
maar hij is dat alleen aan de voorkant. 
Aan de achterkant is hij maar 210 cm.

De leuningen lopen taps toe.
En juist op de plek waar hij smal is 
zou je moeten kunnen lopen...   

Daar in de winkel konden we het niet met 
100% zekerheid zeggen of het goed zou passen.
Maar we waagden de gok en kochten hem. 

We hebben de bank laten behandelen tegen vlekken,
de bezorgkosten vielen mee en zo nodig wilden 
ze onze oude bank ook wel meenemen. 
En... ze konden hem maandag al brengen!
 
We moesten van alles aan de kant schuiven 
om ruimte te maken om er door te kunnen.

Eerst haalden de bezorgers de oude bank weg,
- die we nog wel even hebben bedankt
voor 12 jaren fijn zitten en liggen. -

Toen leek het toch wel ruim genoeg.
Maar ja, er bleef toch wat twijfel:
Zou het echt passen?

Daar kwam hij aan gerold:
En toen ze hem op zijn plaats zetten, 
konden we gerust adem halen.
Het past prima.

Zelfs de hoogte van de kastjes achter de bank 
was net zo hoog als de het laagste deel van de rugleuning.
Het leek voor onze situatie gemaakt! 

Ik gooide onze oude kussens er op, 
en onze handige 'armleuning plankjes',
om de 'nieuwigheid' wat af te zwakken.

We willen ons jaren-60 stoeltje en onze oude poef
opnieuw laten bekleden, dus die steken nog wat mager af.

Met allerlei meubels aan de kant vond ik het fijn 
om de hele binnenboel even goed te stofzuigen 
en te dweilen met het onderhoudsmiddel dat we 
bij onze nieuwe marmoleum vloer hadden gekregen.

Ik was lekker bezig en dan moet je bij mij altijd oppassen:
Eerst liet ik een glas vallen, 
ik dacht dat ik goed opgeveegd had, 
maar even later voelde ik toch een splinter:
ontsmetten, betadine en een pleister.

Toen ik de buitenboel ook nog even ging soppen, 
zette ik onze veger en blik tegen de balustrade.
De veger verloor zijn evenwicht en kukelde 
heel langzaam tussen twee spijlen door naar beneden. 
Gelukkig viel hij niet op iemand of op een auto.
Maar hij was wel doormidden... 
Jammer, want ik was vrienden met deze veger en blik.
Wim vindt dat ik hem nog wel kan gebruiken:
'Hij is alleen wat kleiner geworden!!'
Grapjas!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten