Nostalgie: bushokje van weleer...

   



Aan de Holterweg in het Achterhoekse kerkdorp Rekken 
staat sinds kort een opgeknapt bushokje van weleer 
bij een halte van de Arriva buurtbus.

Dat doet me denken aan die keer 
dat ik bij mensen een interieuradvies kwam geven 
en in de tuin daar precies zo'n bushokje zag staan. 
Ze hadden er opknap-plannen mee gehad, 
maar deden er uiteindelijk niets mee.

Was het wellicht wat voor mij?
Ik mocht hem zo ophalen...

Mijn fantasie ging gelijk op de loop:
Ik zag hem al in onze tuin staan, 
om tomaten uit de wind te laten groeien 
en om er zelf koffie onder te drinken, 
als een soort mini veranda.

Wim vond het een onzalig idee:
Hoe krijgen we dat hier?
Met dat breekbare glas! 

Dus, het plannetje ging niet door. 
Jammer, want zeg nou zelf: 
Prachtig ding toch??



Geen opmerkingen:

Een reactie posten