Een leuk ideetje!!




Nou had ik een plannetje:
een open-lucht-filmavond organiseren voor de buurt.
Het witte scherm is gewoon al aanwezig.

Op de parkeerplaats beneden kunnen ligstoelen staan,
op onze eigen parkeerplaats hieronder ook.
En op het eerste, tweede, derde en vierde balkon
zitten we er met al onze buren ook prachtig voor.
In de buitenlucht, op afstand mogelijk, dus Coronaproof.

De Burendag op 26 september zou mooi uitkomen:
dan is het al aardig vroeg donker, uur of 9 denk ik...
en we kunnen bij het Oranjefonds subsidie aanvragen.

Stappen gezet:
Overleg met de woningbouwvereniging gehad:
ze vinden het een leuk idee en willen wel sponsoren.
-
Overleg met Cinemajestic bioscoop, hier om de hoek:
Zij kunnen alle techniek verzorgen.
-
Overleg met de gemeente gehad:
Ik hoef geen vergunning aan te vragen, 
kan volstaan met een melding voor een klein evenement,
we schatten dat we ongeveer 70 mensen kunnen hebben.
Alleen voor geluidsoverlast goed naar de film kijken.
Dus, een rustige film met ondertiteling, 
zodat hij niet keihard hoeft te staan.

Maar... we blijven waakzaam over het verloop qua Corona:
het kan maar zo, toch niet mogen doorgaan.

Maar voor het geval dat wel mag:

To-do:
Overleg met de bewoner van het huis met de witte muur.
Subsidie aanvragen bij woningbouw en het Oranjefonds.
Een hele mooie film uitkiezen. Tips??
De buurt uitnodigen middels een brief.
Een aantal parkeerplaatsen voor die dag vrijhouden.
Verzinnen hoe mensen een plek kunnen reserveren.
Zorgen dat we de anderhalve meter houden.
Duimen voor rustige, droge en zwoele avond.

Eventueel:
Tuin ligstoelen regelen voor wie niet heeft?
Een ijscokar regelen, popcorn??

Ik hoef me niet te vervelen.


4 opmerkingen:

  1. Leuk idee. Maar hoe voorkom je dat dit niet bekend wordt op fb? Straks is er één iemand die dit plaatst op fb en de boel loopt helemaal uit de hand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Renske, daar zeg je zowat. Ik heb daar totaal niet aan gedacht. Het is een avondje voor de directe buren. En mogelijk de buurt... met een ijscokar. Geen feest met alcohol of zo. We zitten rustig een film te kijken. Je moet reserveren van tevoren. En vol is vol. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets uit de hand loopt... maar ja je weet tegenwoordig niets meer zeker...

      Verwijderen