Floris en Sindala


Rutger Hauer is overleden.
Wat een knappe man was hij toch!
Met zijn blauwe ogen spatte hij 
van het tv- en bioscoopscherm af.

Als Floris van Rozemond
was Rutger al een opvallende verschijning.

In vakantiehuis de Bottter, op Vlieland,
lagen alle afleveringen van Floris op dvd.
Die hebben we met veel plezier teruggekeken. 
Opvallend hoe traag die opnames van 1969 waren
ín vergelijking met de series van tegenwoordig.

Nog iets over de superleuke serie Floris:
De acteur die Sindala speelde - het personage 
dat een mysterieus tintje gaf aan het verhaal -
kwam ik in mijn academietijd in levende lijve tegen.

Ik organiseerde op de academie een 'maskerdag'.
Er waren allerlei kunstvormen met maskers 
en we hadden ook een grimeur uitgenodigd.
Toen we later een hapje gingen eten met deze man,
vertelde hij dat hij de acteur was die Sindala speelde.

Ik zat maar naar Jos Bergman te kijken. 
Hij leek uiterlijk helemaal niet meer, 
maar zijn stem was onmiskenbaar.

Al had ik liever aan tafel gezeten met Rutger,
dit was toch ook een bijzondere ontmoeting.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten