Opruimen, the continuing story...



En weer hebben spullen ons huis verlaten.
Ik heb lang niet overal foto's van gemaakt.

Een vriendin gaat een theetuin runnen deze zomer en kan alles gebruiken. Ze heeft bijna al mijn tafelkleden (een stuk of 15) en servetten meegenomen, een verzameling van bestek voor 40 personen, wijnglazen en waterkaraffen, borden, picknick-mandjes, kleine ovenschaaltjes, een elektrisch hakselapparaatje, een grote zinken teil om planten in te zetten in de tuin, en... daar was ik ook blij mee een hele loodzware stapel met stalenboeken van tegels (kleine tegeltjes en groot) van Mosa. Daar heeft ze plannen mee... Ook heeft ze een combi-oven (nog van mijn moeder) overgenomen. 



En de klompen van Wim, maar haar man hoeft ze niet dus, die komen weer terug. 

Wie er behoefte heeft aan klompen maar 46 komt ze maar halen...




Wim en ik zijn naar de kringloopwinkel gefietst met twee dubbele fietstassen vol spullen. 
We zijn naar het recycle-plein gereden met twee prima werkende televisie-tjes die geen kringloopwinkel meer aan wil nemen. 
En met dozen met oud papier, onze container was overvol, wat oud metaal en textiel.



En we hebben van alles weggegeven: 

Een jonge moeder was heel blij met allemaal keukenschalen en zo. 






Een keurige mevrouw, die alsmaar u tegen mij bleef zeggen, kwam de laatste delen van het trouwservies van mijn ouders ophalen, die ze aan haar moeder van 90 wilde laten zien. 

Die hield ook zo van die dessins uit de jaren 50. 




Een mevrouw kwam deze tijdschriften en boekjes ophalen. 

Ze stuurde een curieus berichtje: 'Ik zit nu eerst nog op de wc, maar dan kom ik naar je toe fietsen!' 

Dat vonden Wim en ik heel leuk...





Een mevrouw was heel blij met dit vakkenkastje, dat haar man fantastisch ging opknappen, zei ze.  'Dat vindt hij leuk, dat komt helemaal goed!'



Deze stoel wordt vanmiddag opgehaald: 
De mevrouw was al eerder geweest, 
maar stond bij het verkeerde huisnummer, 
terwijl ik deze hele middag voor haar thuis was gebleven... 
De handdoeken, vergiet en rode pan gingen naar onze dochters. 
 
Een meneer met een grote auto kwam deze oude dekenkist halen 
waarover zijn vrouw later me een berichtje stuurde dat ze er zooo blij mee was!

Helaas hebben we nog niemand gevonden 
die deze oude kinderstoel en het ledikantje wil hebben.
Wim heeft er als baby in gezeten, 
zijn broer en zusjes en onze dochters ook.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten