Adieu oude badkamer



Dit is al 27 jaar onze badkamer:
De foto heeft tegenlicht, dus is niet heel duidelijk.

We hebben er in al die tijd niet veel aan gedaan. 
Wel maakte ik om de paar jaar nieuwe raamgordijntjes.
We hebben licht-blauw met witte stippen gehad, 
veel-gekleurde gestreepte, ook nog iets met roze. 
De geel-wit-geruite gordijntjes nu maken het zonnig,

Links is het bad, dat we - toen onze dochters 
klein waren - bijna elke dag gebruikten. 
Ze konden er heel lang samen in.
Het bad is ook de plek waar we in douchen.
Daar heb ik geen enkel probleem mee gehad.
Behalve dan toen ik mijn enkel had gebroken; 
ik zat toen op een krukje in het bad, best eng...


Rechts een simpele wastafel met een hangend kastje ernaast
en de voorraad handdoeken op rekjes erboven.
Een voddenkleed als badmat en onze oude originele 
badkamerdeur met ondoorzichtig glas er in. 

Het spiegelkastje links van de wastafel kan draaien.
Er kunnen nog aardig wat toiletspulletjes in.
We hebben voor dat kastje gekozen 
omdat de spiegel die boven de wastafel hing 
zo laag hing dat Wim door zijn knieën moest 
om zich te kunnen zien bij het scheren. 

De handdoekenrekjes gaan dus naar de keuken.
De spiegelkast en het hangende kastje gaan mee.
De badmat en het handdoeken droog rekje ook.

Voor de voorraad handdoeken heb ik 
nu iets anders gevonden op zolder.
Daarover morgen meer...


1 opmerking: