Boeken opruimen





Deze foto maakte ik al even geleden op een zomerdag.
Dat weet ik omdat er bloemen op de kachel staan. 
Die dus uit moet zijn.

De kachel staat voor de schoorsteen tussen twee hoge, smalle boekenkastjes. 
In die kasten zie ik - rechts - nog onze oude radio/cd-speler staan en de bijbehorende boxen. Die audioset is inmiddels weg en ook onze cd's en cd-rekjes. Fijn, dat betekent meer ruimte voor de boeken.

Op de ets van Wim van der Meij die er tussen in hangt, boven de kachel, staan ook boeken in een boekenkast. 
Dat heb ik altijd een mooie plek voor die ets gevonden, zo tussen onze boeken.  




Inmiddels zijn er al een heel stel van de boeken uit deze kast vertrokken. Ik ben nu romans en de meer algemene boeken van onze studeerkamers - die mogen blijven - zoveel mogelijk in deze kasten aan het zetten. In de nieuwe opstelling in onze nieuwe zitkamer komen ze in de hoeken van een nis te staan en gaan we de ruimte er tussenin weer overspannen met een aantal boekenplanken. En dat is dan gelijk de limiet voor het aantal boeken dat we 'mogen' / 'willen' houden, even afgezien van de studieboeken op onze nieuwe werkkamer... 
  

PS Laatst liep ik de Albert Hein in om een stapeltje boeken in de boekenweggeefkast daar te zetten. Voor me liep een oma met haar kleindochter.
Oma: 'Kom, we gaan even in de boekenkast kijken of er nog iets bij is...'
Ik: 'Ik wilde er net even wat inzetten.'
Oma:' Zijn dat boeken van: 'Het kleine huis op de prairie'?'
Ik: 'Ja, heeft u daar belangstelling voor?'
Oma: 'Ja zeker, en dat boek dat je daar hebt heet: 'De lange winter'. En dat is zo mooi! Ik ben er al lang naar op zoek.'
Ik: 'Nou, wat een geluk dat u ze zo gelijk zag en herkende.'

En zo hebben deze boeken de boekenkast helemaal niet gehaald... Iedereen blij!



1 opmerking:

  1. Oh, leuk - die Kleine Huis serie zou ik ook wel willen hebben - maar dat doe ik niet, want dan moet ik nóg groter gaan wonen, als ik alle boeken die ik wil hebben in huis haal.....

    BeantwoordenVerwijderen