Over vlaggetjes en dekentjes...


Voor onze kleindochter Sammie heb ik 
een 10-dagen-kraam-cadeautjes-mand gemaakt.
Een cadeautje was een versierd bordje.
Dat kon ik natuurlijk niet alleen. 
Ik heb dat gedaan bij Tosan 
van keramiekatelier puur glazuur


Het is een simpel ontwerpje 
van drie strengen feestvlaggetjes.
Ik vond het nog moeilijk genoeg 
omdat de kleuren die je gebruikt 
anders worden na het bakken.

- druk aan het werk -

Pas na de geboorte kon ik het bordje afmaken
omdat toen de namen pas bekend waren,
die ik achterop heb gestempeld met glazuurverf.
  

- met de juf en het eindresultaat op de foto -


Leuk was dat mijn schoonmoeder, de overgrootmoeder, 
ook een vlaggetjesslinger had gemaakt.
Roze gehaakte vlaggetjes met een gekleurd randje
met daarop de letters 'gefeliciteerd' geborduurd.
Zo heeft Sammie voor alle gelegenheden alvast een feestslinger:
verjaardagen, zwemdiploma, eindexamen en doctoraal! 
Hier zie je de gelukkige opa met het kleine humpie op zijn schouder.

Overoma maakte ook dit lieve geblokte wollen dekentje.



De beide oma's maakten ook al dekentjes;
Sammie ligt er warmpjes bij.



1 opmerking:

  1. Een heel mooi bordje voor een heel mooi meisje. Heerlijk he om oma te zijn. Geniet er maar heerlijk van.

    BeantwoordenVerwijderen