Een eigen autootje voor de deur...




Vanuit onze slaapkamer zette ik deze twee autootjes op de foto.
De achterste is de deelauto van Mywheels, waar ik beheerder van ben.
De voorste is sinds afgelopen maandag onze eigen auto.

Dat komt zo:
Mijn schoonouders hadden deze auto sinds 2002.
Ze hadden een garage en daar heeft hij altijd binnen gestaan.
Maar nu reden ze bijna geen auto meer. 
Mijn schoonvader hoopt in april 90 jaar te worden 
en het afgelopen jaar reden ze maar 200 kilometer.
Dus met de kosten voor de gehuurde garage, 
de verzekering, de belasting en het onderhoud 
werden dat 200 hele dure kilometers.

Omdat onze dochter in december naar Nijmegen gaat verhuizen 
en ik dan hoop daar minimaal eens per week naar toe te reizen 
werd een eigen auto ineens financieel wel aantrekkelijker. 
Want met een hele dag oppassen op onze kleindochter betaal ik
 met een deelauto ook voor de uren dat de auto daar stil staat. 

Dus zo werd een en een ineens twee.
We konden opa en oma's auto overnemen.
En zo hebben we nu dit simpele ouwetje 
(kraakhelder, nog geen 60.000 km op de teller, 
en net een grote onderhoudsbeurt gehad)
voor onze eigen deur staan.

Mijn schoonvader heeft een stuk minder zorgen.
De garage is weg, inclusief alle opgeslagen spullen daar.
De auto is weg, geen zorgen meer over een accu die leegloopt.

Vandaag ging ik lunchen bij een cursiste in Deventer.
En ik hoefde nu ineens geen auto te reserveren;
ik kon gewoon instappen en wegrijden.
Wat een luxe.



2 opmerkingen:

  1. Fijn voor je Jacquelien, ik hoop dat je veel plezier hebt van deze vrijheid! Ik hoop ook dat het goed of althans wat beter met je gaat.
    Liefs Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, oppassen mét eigen auto - hoe leuk wil je 't hebben!

    BeantwoordenVerwijderen