Wim Oepts


 Wim Oepts
Landschap in Zuid Frankrijk
1971

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Wim en ik waren in het Stedelijk Museum in Zutphen.
Daar zag ik dit schilderij wat me direct aangreep.
- Ik maakte deze foto, een beetje scheef, nou ja...-

'Dat zou ik wel in huis willen hebben' zei ik tegen Wim.
'Het is kleurig, een beetje losjes en ruig opgezet.
Ik zie een landschap dat vriendelijk is en met
veel plekken voor huisjes om fijn te wonen.'

Dat vond Wim ook, hij zei:
'Een beetje geabstraheerd maar toch ook
met goed herkenbare onderdelen,
zoals de watermolen rechts onder.'

We zagen nog meer schilderijen van Wim Oepts.
En we konden zelfs met online afbeeldingen
een eigen museumwand samenstellen.


Later zagen we in een boekje dat een stadsdichter bij
verschillende schilderijen een gedicht had gemaakt:
Bij 'mijn' schilderij had hij dit geschreven:



Dat maakt het nog voor mij mooier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten