De gratis geluk club

 

Nicolette Aschermann over haar initiatief Gratis Geluk :

gratis geluk'Mijn man stond te wachten op de stoep van de bakker, omdat ik weer eens stond te kletsen. Hij vroeg me waar ik toch altijd over praat met al die mensen die ik niet ken.
'Nou zei ik', ‘eigenlijk over wat ze blij maakt, want daar word ik dan namelijk ook weer blij van!'
‘Doe daar eens wat mee’ was zijn reactie.

'En omdat ik een uitslover ben en van opdrachten houd, besloot ik dat ik een jaar lang elke dag iemand die ik niet kende op straat aan zou spreken en zou vragen waar hij of zij blij van wordt. Toen ik dat zes jaar geleden besloot, wist ik nog niet wat een impact dat zou kunnen hebben. Contact maken met iemand die niet op je lijkt maakt de wereld zoveel kleiner, intiemer, zachter, dichterbij en van ons allemaal.
Omdat ik dat heb bijgehouden, weet ik inmiddels dat er een hele duidelijke top drie is van dingen waar we allemaal blij van worden en dat geeft zoveel verbroedering. Komt 'ie:

Op 3 staat: Werk doen waar je anderen blij mee maakt of jezelf van nut acht.
Op 2 staat: De kleine dingen in het leven, een kopje koffie, de zon op zien komen, de hond uitlaten.
En op 1 staat (met stip): Een fijn contact met familie en vrienden.'


Voor wie zelf ook gratis geluk wil proeven: Lees verder op Gratis Geluk Club



Geen opmerkingen:

Een reactie posten