Over tantes en nichtjes zo



Het weekend kwamen mijn tante Joke en
haar man, oom Bram bij ons op bezoek.
Het was veel te lang geleden natuurlijk,
maar van alles kwam er steeds tussen.
Corona, ziekte, trieste gebeurtenissen.
Maar hier zitten we dan samen aan de IJssel,
in een leuk tentje in afwachting van onze lunch.

Ik heb nog drie tantes, zusjes van mijn vader.
Ze wonen verspreid over het land maar 
zoomen met elkaar elke vrijdag.
Mijn tante Joke is de jongste 
en een heel bijdehante tante.
Zij is ook degene die me steevast  
op spelfouten in mijn blog wijst.
Ze is ook heel lief, invoelend en wijs.
Ik bel haar soms als ik ergens mee zit.
En ze heeft ook altijd een leuk verhaal
of iets waar we enorm om moeten lachen.

Door de jaren heen hebben we foto's gemaakt van 
ontmoetingen met de tantes en nichtjes.
Ik wil er graag een paar plaatsen, 
met de opmerking erbij:
Maak foto's van mensen die je lief zijn.
Het is zo heerlijk om terug te kunnen kijken. 
En bittersweet als je - zoals mijn tante Ruth, 
haar dochter Wendy moet missen.



Skypen met ons nichtje Annette in Engeland.

Twee Jokes

Drie zusjes op de bank. Streepjes zijn favoriet.

Met tante Joke verregend aan de koffie en met haar dochter bij haar thuis.

Mijn tante Catrien en ik, familie he? 
Dat kun je wel zien. 

Joke altijd goed voor een leuk verhaal!

Drie zusjes met hun mannen aan 
een gezamenlijke Koopmannen 'high tea'.
Helaas is mijn oom Joop dit jaar overleden.
Maar we gelukkig hebben we deze foto's nog. 


Zusjes en nichtjes.

Tantes (met schortjes) en nichten, waaronder mijn broer in onze tuin

en binnen bij ons op de bank.  

Enne... even kijken op de app 
waar iedereen moet overstappen 
en hoeveel overstaptijd we hebben.  
Dat kun je gerust aan tante Joke overlaten,
en dat vindt ze ook mooi om te doen.

Leuke tantes en nichtjes he?
Ik ben er rijk mee!


2 opmerkingen:

  1. Het lijkt me fantastisch om familie te hebben, als ik zo naar jouw foto's kijk. Je bent echt rijk! Mijn enige familie is mijn dochter, maar mens, wat voel ik me daar rijk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rijkdom Jacquelien. De foto's zien er ook super gezellig uit.
    Groetjes van Brigit

    BeantwoordenVerwijderen