Het doet me denken aan Vlieland

 


Cellia Saubry

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een kustplaats met een vuurtoren en een haven.
We zien op het water de zeilbootjes rondvaren.
In de haven liggen wat vissersbootjes
waarom heen de meeuwen cirkelen.

Aan de kade staan een pension en een winkeltje.
Maar er zijn ook vrolijke kleurige woonhuizen
met wat bloeiende planten in potten
en struiken dicht tegen de gevels.

Verschillende van de lieflijke huizen
hebben luiken om ze te beschermen
tegen de gure wind van zee.

Tussen de huizen zien we aardig wat bomen,
gelukkig, want die verhogen de fijne woonsfeer.
Het lijkt me een heerlijke plek om te wonen,
of om er op vakantie te gaan.

Het doet me denken aan Vlieland
en daar ben ik al zo lang verliefd op!


3 opmerkingen:

  1. Aan de letters op de boot moet dit Yerseke zijn. Prachtig die kleuren. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer van Cellia Saubry: https://www.youtube.com/watch?v=G3OMvUMp_nU&t=50s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier wordt een mens toch helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen