Onze Paasdagen




Voor de Pasen hadden Wim en ik een bezoekje gebracht aan een tuinderij
en verschillende planten gekocht, voor onszelf en schoonmama.
Waaronder hier rechts op de foto deze fresia in een pot. 
Had ik nog nooit eerder gezien.

En op de markt kochten we biologische tulpen 
bij de biologische groentekraam.
Hier zie je ze nog staan.
Ik heb geen plezier meer in gewone bloemetjes,
sinds ik weet hoeveel gif er voor wordt gebruikt.
Maar deze waren me helemaal naar het zin.

We hadden een gezellig Paasontbijt met vrienden.
Jammer dat ik geen foto heb gemaakt, 
want het zag er heel fleurig en vrolijk uit.
En we hebben er een advocaatje bijgenomen.


s' Avonds heb ik een preitaart gemaakt met filodeeg 
en een vulling met eieren, ricotta en gorgonzola.
Zo heerlijk, we hebben onze vingers er bij opgegeten.

Wim moest zaterdag en zondag werken.
Ik heb ik die tijd de puzzels van de Volkskrant gemaakt.
En die zijn allemaal gelukt, ben ik eigenlijk best trots op!
Vooral de supersudoku met 16 vakjes was knap lastig. 



Tweede Paasdag zijn we bij mijn schoonmoeder geweest.
Weer paaseitjes, weer advocaat, weer snoeperij.
Ik durf voorlopig niet op de weegschaal.

We hebben daar samen ook nog 
de film ''Ja zuster, Nee zuster' gezien.
Wat een leuke film is dat toch.
En nu zing ik de hele dag die liedjes van Annie!
Daar word ik toch zo vrolijk van.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten