IJskoud in de winter natuurlijk!



Antonio López Garcia

'The toilet'
1966

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Grappig dat iemand juist een wc wil schilderen.
En dan niet een superluxe badkamer,
maar een kale witte toiletruimte,
lang en smal met een raam, dus licht.

Volgens mij is dit huis aan een opknapbeurtje toe,
gezien de beschadigingen rond de deur.

De ruimte is echt een pijpelaatje dus,
met een pleetje met een hangende stortbak,
zoals je die in de jaren 60 overal had.
Ik vroeg me al af waarom de wc
niet in de lengte geplaatst is,
maar dat zal waarschijnlijk met die
stortbak en het raam te maken hebben.

Verder is het hier natuurlijk ijskoud in de winter.
Snel even plassen en dan heel snel
de warme woonkamer weer in.

Ik ben zo blij met onze vloerverwarming!!


1 opmerking:

  1. Wat een ongebruikelijk onderwerp en wat beschrijf je het sfeertje en je gevoel erbij weer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen