Stofzuigen moeiteloos? Nou nee!




Bij reclames voor stofzuigers ziet stofzuigen er altijd moeiteloos uit.
Kijk maar, deze dame heeft voor de vorm een schortje voor, 
is net naar de kapper geweest en stofzuigt haar smetteloze 
vaste vloerbedekking op een paar leuke pumps.
 Ze heeft elegant het snoer van de stofzuiger vast.

Bij mij ziet stofzuigen er altijd heel anders uit.
Het is sowieso een toer om onder de bank te zuigen,
je moet van alles verzetten om er goed bij te kunnen,
dat betekent vaak bukken, schuiven en tillen,
en ik heb altijd ruzie met mijn Nilfisk.
Hij zuigt zo sterk, dat hij aan het vloerkleed 'plakt',
dus ik heb mijn fitness al weer achter de rug 
als ik overal op het kleed ben geweest.

Ook is de kracht op het snoer, 
dat - na afloop - zich weer in de stofzuiger rolt,
soms zo sterk dat hij de stekker uit het stopcontact trekt. 

Ik laat het stofzuigen als het even kan over aan Wim,
en loop af en toe als ik aan het bellen ben met mijn swiffer 
of mijn handige 'hoge' stoffer en blik rond,
wat gelukkig ook kan met een marmoleum vloer.

En gewoon op blote voeten of mijn sneakers, 
( hakken mag ik trouwens toch niet meer dragen ) 
en heb daarna lekker een kopje koffie verdiend.

Fijne dag!

PS Wij wonen nu zo klein / compact dat we, 
als we het stopcontact in het midden van de gang gebruiken,
onze hele toko kunnen bereiken met onze Nilfisk.
En we hoeven gelukkig geen trap meer te stofzuigen...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten