Een zonnige leefkeuken



Aldo Balding

'Domaine D'Audebiac'

2021

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een heerlijke leefkeuken met een mooi uitzicht.
Het is nogal losjes geschilderd, maar
toch herken je dingen als een koffiemolen gelijk.
Wat me vooral bevalt is de zonnige en warme sfeer.
Het is een keuken waar je een beetje rommel in mag maken,
maar tegelijk voelt het verzorgd en schoon aan.
Allerlei keukenattributen hangen in het zicht,
maar zijn ook het aanzien waard.
Sommige dingen doen iets ouderwets aan,
Er staat ook een flink fornuis links naast het raam,
daar wordt vast vaak een appeltaart in gebakken.
Het is huis ligt iets hoger tegen een heuvel,
met het uitzicht op het groen beneden,
misschien op een eigen boomgaard.


2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sfeer!
    Waar ik nu woon hoor ik bijna altijd (ver-)bouwwerkzaamheden of muziek van sportclubs of festivals. Ik hoop ooit op zo’n mooie en rustige (zo stel ik het me tenminste voor) plek oud te kunnen worden😊
    Groet, Mirjam uit Haarlem

    BeantwoordenVerwijderen