Bedden opmaken!


Deborah Dewit

'Making beds'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Dit schilderij geeft me een huiselijk en blij gevoel.
Bedden opmaken is altijd zo'n genoegen doende bezigheid.
En dan vooral in zo'n schoon, fris ruikend bedje,
met knisperende lakens gaan slapen!

Ook moet ik dan terug denken aan mijn oma
waar ik als jong meisje graag bij logeerde.
Ze maakte het bed soms op als ik er in lag.
Ik voelde het laken en de wollen deken
dan zachtjes over me heen vallen.
Ik werd helemaal stijf ingepakt.
En de kunst was om dan zo rustig te slapen
en er voorzichtig boven uit te kruipen zodat
het leek of er niemand in had gelegen.
Dat was zo fijn!


1 opmerking:

  1. Weer een sfeervol schilderij en een leuke herinnering aan het logeren bij je oma.

    BeantwoordenVerwijderen