Ontbijtje op bed


Okie Paxton

' The breakfast tray '

1910

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Hier heeft iemand een ontbijtje op bed gehad.
Ze neemt nu - denk ik - lekker een bad.
Het bed ziet er heerlijk comfortabel uit,
met fijne fluffy kussens, je ziet haar afdruk nog.
Er ligt volgens mij een satijnen ochtendjas op de rand.
Het ontbijt op het blad op de stoel, op een grote servet,
bestond uit een potje thee of koffie (kan allebei)
met wat melk in een kannetje en een suikerpotje.
Er ligt een uitgelepelde halve grapefruit bij
en er is nog een stukje brood over.
Op de grond ligt nog een stuk van de krant,
en de schoenen van gisteren liggen
nog waar ze ze uit heeft gedaan.
Misschien was het een latertje gisterenavond?
Mogelijk een feestje, maar ja dat kunnen we niet weten.
Wel een fijne slaapkamer in een ontspannen sfeer.


1 opmerking:

  1. Het schilderij is meesterlijk maar ik vind ontbijten op bed zó onhandig!

    BeantwoordenVerwijderen