Daar word ik nou blij van!

 

Gisteren kwam ik een bekende tegen toen ik voor de etalage 
van een klein tweedehands winkeltje stond te kijken. 

'Jacquelien, ik heb net je rondbrief gelezen en nu kom ik je hier tegen',
en - ging ze verder - 'ik moet je even vertellen dat ik helemaal 
geinspireerd raakte door jouw aanmoediging om kleine, 
haalbare klusjes op te pakken waar je blij van wordt.

Mijn dochter is afgelopen jaar de deur uit gegaan, 
en ik woon nu alleen, voor het eerst in 16 jaar.
Dat vind ik niet meevallen, en nu met de Corona,
kan ik me wel eens wat moedeloos voelen,
vooral ook nu mijn werk veelal stil ligt.
 
Nu heb ik het plan opgevat om mijn eigen slaapkamer waar 
ik nooit veel aandacht aan heb besteed op te knappen. 
Niet duur of ingewikkeld, maar wel leuk en gezellig.

Gewoon iets doen helemaal voor mezelf! 💗

De buurman komt mij binnenkort advies geven voor de wanden, 
of het behang wordt of schilderen, ik weet al wel welke kleur ik wil.
Toen ik verder dacht, voelde ik dat ik een lamp wilde met bloemen.
Nu wil ik hier eens kijken of ik een lamp met bloemen kan vinden.'

En even later stond ze te stralen met in haar handen 
een streng lichtjes in de vorm van lieve witte bloemetjes, 
die mooi licht gaf en maar liefst twee hele euro's kostte...     

Leuk he?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten