In Zutphen luidt het Poortersklokje de avondklok in





Verbazingwekkend hoe stil het hier was na 21.00 uur.
Ook geen mens gezien op de perrons waar we op uit kijken.
Enkel een politieauto zag ik heel stilletjes door de wijk rijden.
Ik vind het persoonlijk niet heel vervelend, die rust en stilte.
Maar ik heb ook geen behoefte om er uit te gaan in de donkerte.

Wim moet dat vanwege zijn werk nou eenmaal wel.
Hij heeft een brief van zijn werkgever om te laten zien dat 
hij echt op straat moet zijn als hij hulp gaat verlenen in de wijk, 
of als hij laat op de avond vanaf zijn werk in het verzorgingshuis 
in zijn - duidelijk herkenbare witte - uniform terugfietst naar huis.
Ik ben benieuwd of hij echt gecontroleerd gaat worden...


3 opmerkingen:

  1. Goed idee! In Utrecht gaan ze dat ook doen, zie:
    https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2132672/in-utrecht-klinkt-vanaf-morgen-de-avondklok-elke-dag-letterlijk.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind ik dat een prachtig idee. Ik word langzamerhand echt moe van al die tradities waar we mee om de oren worden geslagen. Maar deze raakt echt mijn hart. In Utrecht gaan ze dit ook doen lees ik. Ik woon in een buitenwijk van Arnhem. Het was een stuk rustiger, toch zag ik regelmatig auto's rijden en lege bussen, om het kwartier. Hoe voelen de chauffeurs zich vraag ik me af. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las het ook over Utrecht. Vind het ook wel mooi: zo plaatsen we ons in een lange en oude traditie, en wordt het toch net even dragelijker! en verder komt er hier de wijk toch al weinig verkeer. Moest er even aan denken dat ik mijn "rondje afval wegbrengen" gisteravond moest vervroegen!

    BeantwoordenVerwijderen