Sterker dan ooit!




Wim en ik hebben de film: 'Call me by your name' gezien.
Een hele mooie film. Het speelt in de zomer van 1983 in een mooie oude villa in Italie.  
Het gaat over een geheime, onmogelijke en verboden liefde, die werkelijk prachtig in beeld wordt gebracht. 




Als de geliefden uit elkaar moeten 
komt de wat mij betreft mooiste scene van de film.
Vader zegt tegen zijn intens verdrietige 'verlaten' zoon:

'Wat je nu voelt aan pijn en verdriet wil je niet voelen. Maar laat het gevoel toe, beleef het en je zult in je leven ook weer mooie dingen kunnen voelen. Stop je het weg dan blijf je ongelukkig.
Wij zijn er voor je. Laat het gevoel toe. Het is zwaar, maar je bent sterk. Je komt hier overheen.' 

Hoe vaak worden jonge mensen en zeker jongens niet gezegd: 
Jongens huilen niet! Stel je niet aan!  
Deze vader moedigt zijn zoon juist aan om te voelen.

Ik vond dit zo ontroerend mooi, 
die vaderliefde voor de zoon. 



Dit deed mij denken aan het boek 
dat ik pas las van Brene Brown: 'Sterker dan ooit'

De opdracht voor in het boek luidt:

'Aan de dapperen en de mensen met een gebroken hart 
die ons leerden opstaan na een val. 
Jullie moed is aanstekelijk.'

Op dit boek werd ik gewezen door een interview 
dat Oprah Winfrey had met Brene Brown.

Wat prachtig dat we dat allemaal gewoon kunnen zien op You Tube.
Klik hier op dit interview en laat je inspireren.

Een hele fijne dag gewenst!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten