Over breipennen en bierglazen...



Deze trui ben ik voor Wim aan het breien. Hij heeft zelf de wol uitgezocht. We hebben wol gekocht ruim voor de Olympische Spelen, bedoeld om de spanning weg te breien bij die spannende schaatswedstrijden. 

Ik heb de steek en het model zelf bedacht en de maten nagemaakt van een bestaande trui.Toen ik een paar weken terug zover was als op deze foto kwamen onze dochters thuis die allebei onafhankelijk van elkaar zeiden dat hij 'hoog water' had, dus net iets aan de korte kant. 
Ik balen. Want hij zat met kraag en al al in elkaar. Maar nee hoor, dit kon zo niet en onze Linde begon het al uit te halen. 

Afgelopen vrijdag was ik weer zover als ik toen was, maar dan wel lang genoeg. Ik was al een eindje op weg met de mouw, toen ik per ongeluk op mijn breiwerk ging zitten dat op de bank lag. Dat is natuurlijk niet erg, maar wel stom was dat ik krak hoorde en bleek dat mijn breipen doormidden was. 


Ik heb een heleboel breipennen, maar geen 5 1/2 meer. Ik heb een paar vriendinnen gevraagd, maar helaas geen succes.
Daarom gingen Wim en ik vrijdagmiddag naar kringloopwinkel 'HAND' (staat voor Hulp aan Noodlijdende Derden). Daar hebben ze de mooiste spulletjes, er zijn alleen maar leuke vrijwilligers en alle opbrengst gaat naar het goede doel. 

Daar had ik wel eens breipennen gezien. En die waren er ook, een hele ton vol! In alle diktes maar niet in 5 1/2... 
Wel bedacht Wim dat we wel wat bierglazen konden gebruiken. Dus kochten we deze twee voor maar liefst 20 cent! Hoe leuk Oranje boven met Trix en Claus!

Toen bedacht ik dat ik op de Facebook groep (Wie goed doet goed ontmoet) waar je spullen kunt weggeven ik ook wel een vraag om deze breipennen kon inbrengen. 



En jawel hoor, binnen een kwartiertje reageerde ene Maike die ze voor me had. Wat fijn! Wat is dat toch mooi. ik hoef geen geld uit te geven aan nieuwe pennen en deze Maike was blij dat ze ze aan mij kwijt kon. 

En toen er ook nog iemand - die voor iets anders bij ons langs kwam - samen met mij met zijn auto wel even naar het betreffende adres wilde rijden, was ik helemaal blij want inmiddels viel er volop natte sneeuw en was het vast heel koud geweest op de fiets. Vrijdagavond kon ik gewoon lekker verder breien met mijn mouw.
Ik hoop de trui deze week af te hebben.



2 opmerkingen:

  1. Oh wat zonde van je werk. Kon je het boordje niet uithalen en aan de onderkant een stuk er aan breien? Gr., Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat kunstje kan ik niet. We hebben het er wel over gehad, mijn schoonmoeder heeft zo iets wel eens gedaan. Maar daar durfde ik niet aan te beginnen. Gelukkig heb ik de trui gisteren afgemaakt. Was blij toe, er leek geen einde aan te komen. Wim heeft lange armen....

    BeantwoordenVerwijderen