Jeugdfoto's



Op de 5-wekelijkse vergadering van onze woongroep (www.woongroepdenaobers.nl) wordt meestal naast dat we veel en intensief overleg voeren ook een leuke/ontspannen/gezellige activiteit georganiseerd. Zoals een muziekquiz, raadsels oplossen, een spannend spel of iets bouwen/samenwerken. Dit om elkaar beter te leren kennen en op een ontspannen manier te leren hoe we samen ons probleemoplossend vermogen kunnen trainen. 

Pas werd gevraagd om een jeugdfoto van 4 - 10 jaar op te sturen. Daar wilden ze iets leuks mee doen. Wim heeft deze twee foto's van ons uitgezocht. Hier zijn we allebei een jaar of 5.

Grappig is dat ik Wim hier een onderwijzer in de dop vind. Hij zit echt iets te vertellen. En laat hij nu onderwijzer geworden zijn. Op latere leeftijd heeft hij zich laten omscholen tot verzorgende bij ouderen, maar toen ik met hem trouwde was hij onderwijzer. 

Zelf sta ik hier voor de fotograaf op de kleuterschool te doen of ik een huis aan het tekenen ben. Dat laatste is natuurlijk best aardig omdat ik later als binnenhuisarchitect heel wat huizen heb getekend, en dan wel iets 'creatiever' als deze... Verder valt me op hoe geposeerd ik er bij sta. Niet iets wat ik van mezelf herken, maar ja de fotograaf zal hier een idee mee gehad hebben. Enne.... ik voel nog de pijn bij dat korte haar. Ik had vriendinnen met de mooiste vlechten en paardenstaarten, maar mijn moeder vond dat maar niets. Dat getut met die haren...

Afijn, meer dan 50 jaar later denk ik dat de leden van onze woongroep geen enkele moeite zullen hebben om ons hier uit te herkennen.



2 opmerkingen: