Pannetje uit de jaren 70

 
Naar aanleiding van deze foto links kreeg ik van Conny deze foto's van onderstaand pannetje met het bijbehorende verhaal:

Dit is een heel mooi oud steelpannetje uit de jaren 70. 
Pas getrouwd had ik hier een pannenset van.      
Ze waren bij normaal gebruik onverslijtbaar maar we hadden zo’n leuk houten pannenrekje van mijn schoonmoeder gekregen wat Theo in de keuken had opgehangen.
We woonden in oud huis met oude muren. Je voelt hem al aankomen... Het waren behoorlijk zware geëmailleerde pannen van een zeer goed Zwitsers merk, ik dacht Signis.
We hadden nog wat soep over in een grote pan en ik zette dat even op dat rekje en ja hoor, een grote klap en dat hele rek komt naar beneden geduveld.
 
Soep over de keukenvloer en mijn pannen stuk! Het enige wat ik nog steeds bezit is dit kleine steelpannetje, deze stond toen denk ik niet op dat rekje. Ik vond het echt zonde want het waren geweldige pannen en ik heb nergens ooit nog zulke pannen gezien, ook niet in Zwitserland.

Ik weet nog wel dat ze behoorlijk duur waren maar ik vond ze zo geweldig leuk dat ik ze zelf gekocht hebt net voordat we trouwden.
Je snapt wel dat we dit voorval nooit vergeten.......

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten