Byron Katie ruimt op!


Vorig jaar om deze tijd was ik herstellende van een fikse gordelroos
toen mijn moeder in het ziekenhuis werd opgenomen voor een nieuwe knie.
De dag erna kreeg ze daar een hartinfarct en er braken spannende weken aan.
Mijn zusje onderging in diezelfde week een riskante operatie.
Ondertussen maakte ik me ook zorgen over onze dochters.
Natuurlijk wilde ik - zoals alle moeders - dat het goed ging met mijn dochters.
Maar ik wilde écht heel graag dat ze gelukkig waren, sterker nog,
ik voelde me - eigenlijk het meest van iedereen - verantwoordelijk voor hun geluk.
Dat was vragen om moeilijkheden natuurlijk!



In die tijd heb ik - naast veel steun van mijn man, lieve vriendinnen en tantes - veel gehad aan het boek van Byron Katie waarin zij vier vragen stelt die je leven kunnen veranderen.
 
 
Toen ontdekte ik filmpjes waarin je kunt zien hoe zij mensen helpt met haar 'work'.
Met name onderstaand filmpje heb ik vaak gezien.
Het herinnert me er nog steeds vaak aan dat ik anderen de ruimte moet geven
om hun eigen leven te leven en hun geluk bij henzelf te laten.


I want my mom to be happy
 
Ik kan iedereen aanraden om er eens naar te kijken
en zo allerlei negatieve gedachten over jezelf en anderen op te ruimen.

 
Een hele fijne dag gewenst!
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Hallo Jacquelien, ik krijg geen filmpje te zien dus maar even via google verder!! grtjesss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu nog steeds niet? Bij mij doet hij het wel! Dat is toch vreemd!
      Fijne dag! Jacquelien

      Verwijderen
  2. Ik heb het boekje meteen besteld, klinkt veel belovend thanks!

    BeantwoordenVerwijderen