Kill your darlings



Dit rekje stond nog op zolder. 
Ik heb het schoongemaakt 
en in elkaar gezet.
Dat is heel simpel hoor.

Het rekje kan vrij staan staan 
maar ook op worden gehangen.
En dat laatste ben ik van plan. 
In onze nieuwe badkamer.

Ik bewaar alleen handdoeken 
die in dit draad rekje passen.
Er gaan er een stuk of zes naar een dochter.
De rest gaat gewoon niet mee. PUNT.


Dit zijn ze: 18 handdoeken
Ik heb ze netjes gewassen. 
Ze zitten met het rekje in een tas. 
Klaar voor de verhuizing.

Tot die tijd gebruiken nu nog even 
de handdoeken die af zijn gevallen.
Die komen straks misschien ook nog van pas
om dingen mee in te pakken, bij het poetsen 
of bij het schilderen in het nieuwe huis.

Het zijn nog steeds vreemde woorden voor mij:
Het Nieuwe Huis 
Het lijkt nog heel onwerkelijk...


PS Onze nieuwe badkamer is best ruim, maar inpandig, dus geen gezellig raam met zonlicht.
Daarom is het wel zaak om de hele boel daar wat aan te kleden met mijn 'oude meuk' spulletjes.

We hebben nog een houten bankje dat we er ook neerzetten voor wat warmte.
En om even op te kunnen gaan zitten natuurlijk.
Nu ga ik altijd op de badrand zitten om met Wim te kletsen als hij zich aan het scheren is of zo... 




6 opmerkingen:

  1. Grappig - jij hebt een aantal spullen in huis staan die ik ook heb, en waar ik erg aan gehecht ben. Zo'n keukenrekje, de houten hangrekken... Het keukenrekje komt nog uit de keuken van mijn ouders. Ijzersterk spul!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, blijft leuk he? En voor mij een tegenhanger voor zo'n helemaal nieuw huis zonder geschiedenis. Ik wist niet dat het oorspronkelijk een keuken rekje was. Ik heb het geloof ik op een rommelmarkt gekocht 30 jaar terug...

      Verwijderen
    2. Ik weet niet of het echt een keukenrek is - bij mijn ouders vroeger stond het in de keuken, ik gebruikte het een tijd als nachtkastje, en de laatste jaren weer in de keuken (nu ik een aparte keuken héb). Ik houd van oude spullen met een verhaal, vind het leuk dat ik nog een aantal dingen uit mijn ouderlijk huis - al ruim 35 jaar geleden opgeheven - in gebruik heb!

      Verwijderen
  2. Leuke spullen zeg en een leuk artikel, bedankt voor het delen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om te lezen: babbelen onder het scheren. Romantisch!
    En hoe gaat dat straks in het nieuwe huis?
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik op dat bankje zitten natuurlijk... Ook handig voor andere dingen zoals je badjas of je kleding er op leggen, zittend je voeten drogen of inwrijven, nagels lakken of gewoon even uitrusten. Daar heb ik straks alle tijd voor, met zo'n kleien huishouding. Fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen