We zijn allemaal verbonden met onze planeet en met elkaar

 

Deze tekening is van Anja Rozen, een 13-jarige basisschoolleerling in Slovenië. Ze werd gekozen uit 600.000 kinderen over de hele wereld om een kunstwerk te maken om te laten zien hoe vrede eruit ziet.

'Mijn tekening staat voor het land dat ons bindt en verenigt. Mensen zijn samen geweven. Als iemand opgeeft, vallen anderen. We zijn allemaal verbonden met onze planeet en met elkaar, maar helaas zijn we ons er weinig van bewust. We zijn samen geweven. Andere mensen weven naast mij mijn eigen verhaal; en ik weef dat van hen.'

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige gedachte zit er achter dit kunstwerk, ik ben echt onder de indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik ook. Zijn hier kaartjes van gemaakt om rond te sturen? Prachtig. Ik ben Fan. Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hoe een kindeen onderwerp zo treffend kan verbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen