Spookachtig of sprookjesachtig?

 


Lewis Barrett Lehrman

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Zo vlak voor Halloween een schildering
van een huis in een sprookjesachtige sfeer.
In eerste instantie zag ik alleen het vrijstaande huis
liggend in een bos van rood-gekleurde herfstbomen
en met de pompoenen die overal rond het huis liggen.
De rook kringelt uit de schoorsteen, boven brandt licht.
Een mooi wit houten huis, met luiken voor de ramen en
een vriendelijke veranda en een erker ernaast voor het huis.

En dan zie ik tegen het licht van
de reuzen grote ronde maan
een heks op een bezemsteel.

Is het toch meer spookachtig dan sprookjesachtig?

PS Hieronder een reactie die ik jullie niet wil onthouden:

Het is geweldig mét heks. 
Er wordt te weinig getoverd tegenwoordig, zonde.

Leuk he?

1 opmerking:

  1. Het is geweldig mét heks. Er wordt te weinig getoverd tegenwoordig, zonde.

    BeantwoordenVerwijderen