Lekker buiten de was ophangen!

 


John Michael Carter

'Hanging Laundry'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Hier hangt een Italiaanse vrouw haar was op.
Ik word ook altijd blij van buiten de was ophangen.
Eigenlijk vooral van een klein wasje ophangen.
Dus een paar dingen die lekker buiten droogwaaien.
Zelf moet ik altijd oppassen dat ik geen knijpers laat vallen,
dat gebeurt me in de helft van de keren eigenlijk wel.
Dan moet ik naar beneden lopen om ze op te rapen.

De waslijn is hier tussen de huizen gespannen
met een systeem waarbij je de waslijn steeds
opnieuw naar je toetrekt voor een stukje lege lijn.
Anders zou je er nooit bij kunnen vanaf dat balkonnetje.

Ze mag ook wel oppassen dat ze alles goed vastzet,
en natuurlijk ook dat ze geen knijpers laat vallen.
Ik vind het altijd heel huiselijk en gezellig staan,
al dat wapperende wasgoed in de straat.
Leuk dat iedereen zicht heeft op al jouw
fleurige lakens en badhanddoeken.
En als je de droge was dan binnenhaalt
is hij zachter en ruikt hij altijd frisser
dan binnen gedroogde.

En het is ook nog eens heel mooi geschilderd!

Fijn om te zien op deze zonnige winderige dag.
Ga nu zelf ook even wat was buiten ophangen
en dan heel tevreden een lekker kopje koffie nemen.


1 opmerking:

  1. Hier heb je mij echt een plezier mee gedaan. Aan het licht zag ik meteen dat het hier Italië betreft. Ik maak altijd foto's van wasjes, het is bijna een intiem kijkje in iemands leven.

    BeantwoordenVerwijderen