Idyllisch

 

Jakob Smits

Solitude, village under the snow


Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Wat ben ik blij dat wij niet bang hoeven te zijn
om maandenlang ingesneeuwd te raken.
Al konden we afgelopen winter wel een dag of twee
niet met onze auto van de parkeerplaats afkomen...

Het ziet er altijd zo mooi uit, zoals deze week
toen de daken wit waren van de eerste sneeuw,
maar ik houd echt niet van de kou die daar bij hoort.

In zo'n klein dorpje wonen, zonder hulp en strooiwagens,
daar moet ik toch even helemaal niet aan denken.
Hoe idyllisch het er ook uit ziet op dit schilderij.

Wim en ik kunnen niet helemaal ontdekken wat
er precies rechtsonder geschilderd is...
een boom, een schoorsteen, lantarenpaal?
Iemand?

5 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw woonschilderijen altijd zo leuk om naar te kijken. Ik zie er een ouderwetse lantaarnpaal in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vallende sneeuw iets magisch hebben. En alles wit, prachtig. Maar ben als de dood voor gladheid. Ik geniet ook erg van huiselijkheid. Mooi idee de schilderijen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief beeld met die twee figuurtjes on de sneeuw en ook passend in deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk iedere week uit naar het "woon" schilderij!! het lijkt wel de Belgische vlag die bovenop de (lantaarn)paal staat.

    BeantwoordenVerwijderen