Zeg nee tegen rommel!




 Vanmorgen zag ik een mailtje
 van een meubelzaak
met de aanhef:
'Zeg nee tegen rommel!'

En dan met dit plaatje erbij.
Ze willen graag de kast verkopen.

En dan word ik nijdig:
Het ziet er op het eerste gezicht uit als
een gezellige en opgeruimde zithoek.
Maar.... er staat bijna niets in de kast.

Wat als je als een normaal mens je spullen in zo'n kast zet?
En dan een heel ander effect krijgt als op dit plaatje? 

En dan dat schilderij dat heel hoog hangt,
en ook nog eentje achteloos tegen de deur...
Als je de deur dicht doet valt het ding kapot!

Koop geen kast met zo'n aanbeveling.

Wil je echt geen rommel / spullen zien? 
Neem dan een ander soort kast met voor 
een belangrijk deel dichte deuren of lades.
Daar kun je je spullen dan fijn in opbergen.

En hang gewoon ergens een schilderij op,
ergens waar het heel mooi uitkomt 
en je er plezier aan kunt beleven.

Koop geen kast om hem leeg te laten. 
Zeker niet met de aanbeveling: 
'Zeg nee tegen rommel!'

Doe dan je gewoon al je spullen weg 
en laat de muur lekker leeg.
Dan zeg je pas nee tegen rommel!

Sorry hoor, ik word er boos van...



1 opmerking:

  1. Je hebt helemaal gelijk. Ik zie het ook vaak op Funda, waar ik graag wat rondsnuffel. Open stellingkasten zonder iets erin. Ja, zo kan ik ook een kleine ruimte optisch vergroten, denk ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen