Het wekelijkse 'woon' schilderij!

 


Het is vrijdag, tijd voor mijn 
nieuwe wekelijks rubriek : 'woon' schilderijen.

Schilderijen met als thema:
'wonen', 'huis' of 'huiselijk leven'.

Zoals in een opmerking geschreven onder de eerste afbeelding: 
'Als een ode aan het dagelijks leven thuis!'

Deze foto heb ik zelf gemaakt in een museum, 
helaas weet ik naam van de schilder niet meer.
Misschien dat iemand van jullie het weet...

Ik weet wel dat ik het een heel mooi doek vind.
Met een schommel en een kind op de trampoline.
Met een terraszitje en een schuurtje met rozen ertegen.

Ik moest even denken aan 
dat mooie lied van Herman van Veen.
over de achterkant van het leven...



3 opmerkingen:

  1. Er bestaan sites waar je afbeeldingen kunt googelen.
    Een ander heeft dit eens voor mij gedaan en het werkte perfect!
    Geen idee welke site toen gebruikt is.

    Succes & fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op diverse manier heb ik geprobeerd om deze afbeelding van het schilderij te "vinden" en nee (nog) niet gelukt. Jammer dat je neit meer weet in welk museum dit hangt. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je het geprobeerd hebt. Ik dacht dat het in Zwolle was in de Fundatie, maar ik weet dat ook niet zeker meer.... Jacquelien

      Verwijderen