Een mooi raam met een vaste vensterbank




Dit is een raam in het museum van Zutphen.
De foto maakte ik een paar jaar terug. 

Wie wil er nu niet zo'n prachtig raam met die vaste vensterbank ervoor? Hoe fijn is het om daar te zitten met een kopje koffie en naar buiten te kijken?
Oke, een kussentje zou wil prettig zijn.

En dan helemaal als er ook nog van die mooie binnenluiken bij zijn om s avonds te sluiten om je veilig te wanen voor de donkere buitenwereld...

Ik zou wensen dat we dit soort ramen weer invoeren. Hoe heerlijk zou het zijn, een huurwoning voor gewone mensen maar wel met zo'n raam?? 

Bai de wee:
Als we niet overal meer van die lelijke radiatoren hoeven omdat vloer- en wandverwarming steeds gewoner wordt, dan komen dit soort vaste vensterbanken vast vanzelf weer in de mode...



2 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een prachtig raam. Hoewel ik binnenluiken niet gauw dicht zou doen; ik vind dat claustrofobisch voelen. Ook met gordijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik sluit me helemaal bij je aan, want wat is dit gaaf. Gelukkig heeft onze dochter een heel oude bovenwoning midden in een grote stad (samen met een paar vriendinnen kunnen ze dat betalen) en hun woonkamer heeft twee van die vensterbanken. Je kijkt zo op het marktplein. Het ene grote raam kan eruit...dan zit je in de vensterbank in het zonnetje...Heerlijk! Daar kan ik af en toe van meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen