Voorraad levensmiddelen bewaren!





Dit soort kasten kennen we wel. 
Een trapkast of een vaste kast met planken 
met daarop levensmiddelen gesorteerd 
per soort, zoals pasta, snacks of aardappelen.

Maar hieronder zag ik een voorbeeld van iemand 
die de benodigde spullen per dag in een bakje sorteert.

Dat lijkt me iemand die elke maandag hetzelfde eet.
En het is ongelofelijk, maar die mensen zijn er. 
Mijn man Wim zou dat ook het liefste doen:
elke maandag een stamppotje, 
elke dinsdag een ovenschotel
enzovoort...

Maar dan had hij niet met mij moeten trouwen!
Ik houd juist van improviseren en weet soms zelfs 
tijdens het koken nog niet eens wat het gaat worden... 



1 opmerking:

  1. Ik denk dat het zo'n beetje werkt als mijn "eetlijsten": ik schrijf aan het begin (eind) van de week op wat ik ga eten, en haal daar de boodschappen bij. (Om vervolgens gedurende de week álles weer om te gooien!)( ;-)

    BeantwoordenVerwijderen