Ik houd gewoon heel erg van wonen






Gisteren waren we naar een prachtige voorstelling De krijtkring 
waar mijn zwager in meespeelde in Odeon in Zwolle.

Dat is tegenover het museum de Fundatie.
Ik was daar een paar jaar terug geweest 
voor de schilderijen van Jeroen Krabbe 
en later 
voor de verzameling geborduurde schilderijen 
die de kunstenaar Rob Scholte daar toen 
had ingelijst met de achterkant naar voren.

Van de vaste collectie heb ik toen een paar opnames gemaakt.
Die bleven jaren bij mijn afbeeldingen op mijn pc staan.
Tot nu.

Ik vroeg me nu eens af 
waarom zo viel voor deze schilderijtjes.
Ik denk omdat ik veel van kleurige voorstellingen hou.
En... ik houd er van om huisjes 
(of in dit geval ook een molen)
afgebeeld te zien.

Een huis is voor mij iets heel fijns.
Een veilige plek, een eigen plek, een leefplek.
Ik houd gewoon heel erg van wonen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten