Ga stemmen! Op een vrouw!



Morgenvroeg ben ik als stembureaulid om 7 uur present op stembureau het Nut in Warnsveld. Hopelijk is het mogen meehelpen op een stembureau net zo nuttig (en gezellig) als ik me voorstel. Voor mij is dit de eerste keer. Ik ben op een heuse cursus geweest en heb geleerd dat er meer bij komt kijken dan je zo zou denken. Alleen al alle ingewikkelde regels rond het machtigen zijn lastig, maar gelukkig hebben we een boekje bij de hand waar we dingen in kunnen nazoeken.


Naar begrepen heb mag elke stemgerechtigde inwoner van een gemeente stemmen op elk stembureau in die gemeente. Dus, alle kiezers in Zutphen en Warnsveld mogen bij mij komen stemmen. Graag zelfs. 
Ik ben aanwezig van 7 tot 11 uur en van 4 tot 7 uur. Vanaf 9 uur gaan we met alle stembureauleden en extra tellers stemmen tellen. Dat kon nog wel eens nachtwerk worden. 


Helaas mag ik geen stemadvies geven. 
Ik mag ook geen button of shirtje dragen 
van de partij van mijn voorkeur.

Maar het volgende stemadvies mag: 
Ga vooral wel stemmen! 

Omdat vrouwen nog steeds 
ondervertegenwoordigd zijn 
in de Tweede Kamer, 
zou ik iedereen (ook mannen) 
willen aanmoedigen om 
op een vrouw te stemmen. 

En dan niet op de bovenste vrouw van de lijst
(die komt er waarschijnlijk vanzelf al wel in)
maar op een vrouw die lager op de lijst staat.




Enne... de stemselfie is nog steeds toegestaan...



2 opmerkingen:

  1. Tuurlijk stem ik op een vrouw! Mrs. H te B

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga zeker stemmen en doe dat altijd op een vrouw. Omdat vrouwen anders strijden voor hun standpunt is het dringend noodzakelijk dat er meer vrouwen aan de top komen.
    Goed dat jij dit ook met ons deelt, eens gaat dat lukken.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen