Benieuwd naar de rest van de kamer

 


Hector McDonnell

'Ben at the Castle'

2015

Elke week op vrijdag
(deze week op zaterdag)
plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Mooi beeld van een fijne leesstoel bij het raam,
met een krant lezende meneer erin / op.
Door het raam zie je de wolkenlucht,
met een beetje blauw, en een groen weids uitzicht.
Het raam heeft volgens mij van die binnenluiken.

Meneer (net uit zijn werk, het koffertje staat naast de stoel)
leest de krant met de hondje gezellig bij hem op schoot.
Hij zet zijn bril af, en op zijn hoofd om de krant te lezen,
dat herken ik, ik moet ook altijd mijn bril afzetten
om iets goed van dichtbij te kunnen zien.

De man draagt een leuk overhemd
en sportieve laars-schoenen.
De stoel heeft een losse hoes,
lekker handig, zeker met een hondje,
dan kan die gewassen worden.
Mooi rood kleed op de vloer.

Ik word wel benieuwd naar de rest van de kamer.


1 opmerking:

  1. Dit is weer een heerlijk schilderij. Ik denk er nog een open haard bij, een ouderwetse schemerlamp en een volle boekenkast.

    BeantwoordenVerwijderen