'Een moeilijke dag!'



'Vandaag was een moeilijke dag', zei Pooh.
Er was een pauze.
'Wil je erover praten?' vroeg Knorretje.
'Nee', zei Pooh na een tijdje, 'nee, ik denk niet dat ik dat wil.'
'Dat is oké', zei Knorretje en hij ging naast zijn vriend zitten.
'Wat doe je nu?' vroeg Pooh.
'Niets eigenlijk', zei Knorretje, 'maar ik weet wat moeilijke dagen zijn. En ik wil daar meestal ook niet over praten, op zo’n moeilijke dag.'
'Maar weet je', vervolgde Knorretje, 'moeilijke dagen zijn zoveel makkelijker wanneer je weet dat er iemand voor je is. En ik zal er altijd zijn voor jou, Pooh.'
En Pooh zat daar zomaar wat te zitten, zijn heel moeilijke dag door zijn hoofd te malen, terwijl stevige, betrouwbare Knorretje zwijgend naast hem zat, te bengelen met zijn korte beentjes....
En Pooh bedacht dat zijn beste vriend helemaal gelijk had.

Met heel veel liefdevolle gedachten voor iedereen die een moeilijke dag heeft.
Hopelijk is er altijd een Knorretje in de buurt...



3 opmerkingen:

  1. Lief, dankjewel. Ik hou ook erg van de Pooh-karakters en -citaten. En ja, het is fijn dat er Knorretjes bestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Marleen, ik vind het helemaal niet gek. En, het is blijkbaar zo, dus wees maar extra lief voor jezelf, op zo'n moeilijk dag!
    hartelijks, Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lees de blog op Brugkerklopikblog eens met als titel Knorretje

    BeantwoordenVerwijderen