Het huis op orde en de gedachten op een rijtje...



Zo langzamerhand begin ik - weer - een beetje te wennen aan de situatie waarin we - opnieuw - zoveel mogelijk binnen blijven en er zoveel gewone, normale dagelijkse dingen ineens niet meer 'gewoon' zijn.

Ik heb bij tijden dat het me allemaal erg aanvliegt. Zeker als ik weer iets lees zo als een nieuwe Corona mutatie in Denemarken. Dan voel ik me onrustig worden.

Maar even later gaat het wel weer. Vooral als ik me beperk tot het doen van kleine klusjes of gesprekjes heb met vriendinnen over de telefoon, of app met mijn familie.

Ik lap nu graag een raam, doe een wasje of verzorg de planten. Kleine opruimklusjes zoals een la sorteren, een stapel tijdschriften doorkijken of de administratie wegwerken is nu eigenlijk ook wel lekker om te doen.

Maar ik merk wel dat ik vertraag. Ik doe de dingen kalmpjes aan. Ik heb er ook veel tijd meer voor. Dus ik strijk bij een radio-programma of bak een groentetaart met een praatprogramma op de achtergrond.

Grote onoverzichtelijke klussen zoals ALLE FOTO'S uitzoeken en inplakken of er digitale boeken van maken is vooralsnog voor mij nu nog een brug te ver. Daarvoor voel ik teveel onrust.

Ik kan me voorstellen dat dat voor meer mensen geldt. En dat zal al naar gelang deze periode weer steeds langer duurt misschien ook nog wel veranderen. Maar ik wil wel voorkomen dat ik helemaal stil val en urenlang passief zit te lezen of te Netflixen.

Nu ik zie wat mensen allemaal verzinnen of doen om er voor te zorgen dat ze nuttig bezig en in beweging blijven, vroeg ik me af wat ik dan nog kon doen om te helpen.

Nou heb ik een on-line thuistudie: 'Opgeruimd wonen!' geschreven.
Wie weet is dat voor mensen een idee om daar aan te beginnen.

Zodat ze met een beetje aanmoediging en een vriendelijke stok achter de deur deze tijd kunnen gebruiken om het huis op orde te brengen. En daarmee ook hun gedachten op een rijtje krijgen.

Nu heb ik op mijn website deze opruimcursus gedurende deze lock down al aangeboden voor de helft van de prijs.

Ik wil nu het aanbod doen dat iedereen de eerste les gratis en voor niets kan aanvragen om te zien en te voelen of het wat voor hen is. Willen ze er mee door gaan dan is de cursus voor de aanbiedingsprijs te volgen.

Mochten er mensen zijn die echt al heel erg krap in het geld zijn komen te zitten dan wil ik daar wel mee in gesprek voor een oplossing waarbij we kunnen kijken of we iets anders in ruil voor deze cursus kunnen verzinnen. 

Al met al, wees welkom om te bellen of te mailen voor meer informatie of even overleggen.
Mijn gegevens zijn te vinden op www.burobinnenkant.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten