Lappendekentjes





Ik blijf nog even bij zelfgemaakte dekentjes:
Voor in tien-dagen-kraamkadootjes-manden 
heb ik al een heel stel lappendekentjes gemaakt.
En er natuurlijk geen foto's van genomen.
Deze kon ik nog wel vinden.

De oplettende kijker ziet lapjes 
in alle drie de dekentjes terug komen. 
En ik zie ook nog dat er lapjes zijn die 
van een overhemd van Wim kwamen 
of van jurkjes van onze meiden 
of van een shirt of bloesje van mij.
Er zitten ook stukjes theedoek, 
dekbedovertrek en tafellaken in... 

En het is aanstekelijk:
Mijn dochter maakte vorig jaar ook 
een dekentje voor een zwangere vriendin.



Altijd leuk toch?
Om te maken en om te krijgen.


2 opmerkingen:

  1. Prachtig Jacquelien, en zo persoonlijk ook. Mijn schoonzus heeft toen haar man plotseling overleed, van de overhemden van haar man kussens laten maken dus ook van stukjes. Een dierbare herinnering dan.
    Is een lappendeken hetzelfde als een patchworkdeken, quiltwerk of zoiets?
    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carola,

      wat een mooi idee van jouw schoonzus. Zo houd je iets tastbaars over van de overhemden van je man. Prachtig!
      Ik zou wat ik maak geen quilten willen noemen hoor, of patchwork.
      Dat zijn meer kunststukjes met meer vormen en kleinere lapjes en vaak met de hand aan elkaar gezet. Ik doe het met de naaimachine en meer rats rats, zonder heel nauwkeurig te zijn.
      Maar voor mij leuk genoeg hoor. Ik schaam me nergens voor...
      Een hele fijne dag,
      Jacquelien

      Verwijderen